طرز تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی
آموزش شیرینی های خوشمزه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
لوازم قنادی کیت کت
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش شیرینی های خوشمزه و آدرس amozeshsherenii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
ayda

آرشيو وبلاگ
مرداد 1396
تير 1396


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی, :: 11:37 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی تَرَک شکلاتی

 

آرد 1/2 لیوان  .  شکر 1/2 لیوان  .  تخم مرغ 1 عدد  .  کره 30 گرم  .  پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری  . شکلات چیپسی 50 گرم  .  اسانس وانیل چند قطره  .  پودر قند مقداری

 

شیرینی عید

 

طرز تهیه : ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، داخل کاسه ای آرد ، شکر ، پودر کاکائو ، بکینگ پودر و مقدار کمی نمک را مخلوط کنید سپس این مواد را الک کنید.

 

کره سرد و سفت را از یخچال خارج کنید و به تکه های کوچک خرد نمایید ، تکه های کره را به مخلوط ارد اضافه کنید و با کمک انگشتان دست مخلوط نمایید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند ، در این مرحله تخم مرغ ، اسانس وانیل و شکلات چیپسی را اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

 

شیرینی عید

 

تکه های کوچکی از خمیر بردارید و به شکل گرد کف دست تان حالت دهید سپس داخل پودر قند بزنید ، این توپ ها را 10 دقیقه در فریزر یا یخچال قرار دهید تا سرد شوند ( بدلیل وجود کره ممکن است خمیر شیرینی در زمان تهیه شل شود که با قرار دادن در یخچال یا فریزر بافت شیرینی سفت و منسجم میشود ).

 

توپ های خمیری را با فاصله در سینی فر که کاغذ روغنی قرار داده اید بچینید سپس سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 دقیقه قرار دهید ، پس از پخت شیرینی ها پهن می شوند و روی شیرینی ها ترک میخورد ، سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی های خوب سرد شوند.

 

نکته ها : پیشنهاد میشود به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید ، میتوانید علاوه بر کاکائو 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری اضافه کنید و شیرینی شکلاتی با طعم موکا داشته باشید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: